5.7.13

30 DAYS BLOG CHALLENGE; DAY 21

"You leave old habits behind by starting out with the thought, 'I release the need for this in my life'."


Day 21: Din værste uvane

Uha, det var faktisk en smule svært at lave dette indlæg. For ser I, jeg har ret mange uvaner (altså dårlige vaner), men hvor mange jeg har i 'den værste'-kategorien er svært at sige. Vi har vel alle små uvaner, og af mine må de mindre redsomme være ting som, at shoppe for meget, fyrre min løn af for hurtigt, have for mange sko, glemme mine ting og altid komme alt for tidligt til alting. Men større uvaner har jeg da også, dog er det ikke alle jeg har lyst til at dele med hele DK, og I får derfor ikke min aller værste uvane, men derimod en lidt blidere en af slagsen.

En af mine helt store uvaner kommer ud af ordet sammenligning. For ja, jeg må nok indrømme at jeg er lidt for god til at sammenligne mig med andre, og finde alle de små fejl ved mig selv som jeg ikke ville ønske at jeg havde.. i stedet burde jeg jo bare være tilfreds med hvem jeg er. Men det er altså lettere sagt end gjort. For hvad gør man når ens veninder dyrker fitness 5 gange om ugen, spiser alt for sundt og har den perfekte krop? - ja så går man hjem og ligger sig i sengen, sammenligner alle sine fejl med de andres skønheder, og tuder af misundelse. Selvfølgelig gør jeg da noget ved det, hvis jeg er utilfreds med mig selv, men det sker altså også en gang imellem at jeg vælger første løsning, og ligger mig hjem under dynen. Og det er jo hverken sjovt eller særlig fedt. Derfor må en af mine største uvaner være at jeg, ligesom en del andre teenage-piger (og drenge for den sangs skyld), lidt for tit sammenligner mig med andres skønheder, i stedet for nogle gange at se de gode ting ved mig selv.

Hvad er jeres værste uvane?

Knus Nikoline

Ingen kommentarer:

Send en kommentar