3.1.13

The ultimate goal should be..

"Welcome to today. Another day, another chance, feel free to change."
I tried being normal once. Worst two minutes of my life!
Mange snakker om at de skal have eller har et nytårsforsæt, da vi er gået ind i et nyt år og derfor godt vil sætte en slags regler/mål for sig selv i dette år. Jeg plejer hvert år at have et nytårsforsæt (nogle år bedre end andre) Og også i år vil jeg godt sætte mig et nytårsfortsæt for, og gerne et som jeg kan holde. Som mange andre nok egentlig også er, så er jeg en af dem der virkelig er dårlig til at holde de nytårsfortsæt som jeg sætter mig for, og derfor har det været en smule svært at finde på lige et, som jeg ved at jeg kan holde. Men jeg har da fundet frem til et par stykker:

Første nytårsfortsæt: Stilen skal ændres. Jeg er egentlig meget tilfreds med min stil, i forhold til mit tøj. Men mit værelse er simpelthen en ordentlig omgang børnehave. Forstået på den måde at intet passer sammen, farverne er som en palet der er totalt gennemblandet, den røde tråd mangler og teenageren i mig kan ikke rigtig ses. Jeg er en rigtig farvepige, og gider ikke det der kedelige grå, sorte og hvide. Men mit værelse skal være mindre farverigt og mere stilfuldt. Derfor er mit ene nytårsfortsæt at ændre stilen på mit værelse, gøre det mere rent og samtidigt personligt.

Andet nytårsfortsæt: Kroppen skal strammes op. Jeg er ikke en størrelse 32, og det vil jeg aldrig blive. Men derfor kan jeg jo godt gøre noget ved det alligevel, og derfor er mit andet nytårsfortsæt at få mere styr på min motion, og mere tid til det. Men jeg vil ikke gøre det med det formål at blive tynd. Mit mål er at få en sundere livsstil, og der syntes jeg at motion tæller en del. Når først min motion er i top, kan jeg så begynde at kigge på mit humør og derefter prioritere de ting i mit liv, som er hver at bruge tid på.

Tredje nytårsfortsæt: Sparre på tingene. Her taler jeg ikke kun tøj og materielle ting, men også andet. Eksempelvis vil jeg blive bedre til at sparre mig selv og mine nærmeste, for mit dårlige humør, og i stedet se mere positivt på tingene. At gå ind i noget med hovedet nedad er hårdt, og gør ikke en selv eller andre bedre. Hvor at hvis man rejser hovedet og holder det højt, så viser man på den måde også at man er åben og tager folk til sig som de er. Det er klart at de materielle ting også er noget jeg skal passe på med. Jeg vil prøve at lægge mere til side og sparre op til større men bedre ting, i stedet for bare at klatte pengene væk.

Jeg ved ikke om I kan bruge de her ting til noget, men jeg håber da at et af mine formål med dette indlæg er gået igennem. At det har sat nogle tanker igang hos jer, og måske fået jer til også at tænke mere over hvad I kan gøre anderledes, eller sætte jer af mål.

Knus Nikoline

2 kommentarer:

  1. hej. Super skøn blog du har med rigtig fine billeder! Det ville betyde meget for mig, hvis du ville tage et kig forbi min blog, og måske blive fast læser?

    Knuzz Clara

    http://clara-holm.blogspot.dk/

    SvarSlet
    Svar
    1. Hej Clara
      Tusind tak skal du have, er glad for at du kan lide min blog :)
      Selvfølgelig vil jeg tage et kig forbi din blog, og tjekke den ud!

      Knus Nikoline

      Slet